Saturday, December 13, 2008

Ya buat aku...

Ada yang kata tidak pada dia...
Tapi buat aku yang punya ruang sekecil ini
hanya mampu merasakan seluruh kebahagiaan
sebagai pelengkap sisa waktu yang ada.

Kamu di luar sana;
yang tidak pernah menghargai mahalnya sebuah realiti bernama waktu,
cukup aku katakan disini, kamu sangat rugi. bolehkah kamu alihkan waktu kamu yang sihat ke ruang aku?
Atau sekiranya itu agak payah, hadiahkan saja kepada aku. kerana aku amat mendambakan apa yang kamu ada. tapi disia-siakan. sayang sekali.

Sementara masih ada waktu ini, dan hidup kamu pula masih gagah tanpa dibatasi suatu apa pun dugaan.
Aku butuh ingatkan kamu berkali kali, agar tidak lupa. jangan persiakan waktu kamu. tolong.
Buatlah yang terbaik utk kamu tidak menyesal.
Berbakti sepenuhnya kepada ayah bonda.
Martabatkan nusa bangsa, agama.
Hiasi peribadi luhur dengan akhlak.
dan hindari jemu dalam menggali ilmu.

Sekiranya aku ada ruang yang kamu ada, akan aku usahakan hingga terasa pada tulang temulang.
Yang aku ada ini tiada pada kamu. kamu tahu bagaimana sakitnya ini? memikirkan waktu yang tinggal disamping menghindar kesakitan. jangan kamu rasakan ini. biarlah hanya aku...
Jadi tolong aku, dengan hargai hidup yang kamu ada...

0 Coretan dia:

Post a Comment

 

Cuba Capai Awan. Dapat? © 2008. Template Design By: SkinCorner