Friday, December 12, 2008

Mampukah bertahan?

-untuk tidak menyayanginya-

Bisakah aku menahan rasa sendiri
Sedangkan hati bergelora.
Sakit.
Amat payah kurasakan.
Perit.
Kerana rasa itu ada di sana.
Namun perlu ditolak pergi demi kebahagiaannya.
Luka.
Merintih sendiri. hati terpukul pilu.
Sayu.
Mengenang derita hati.

Tapi bukan salah siapa siapa.
Kerana kesakitan yang aku tanggung adalah anugerah dari-Nya.
Aku insan bertuah.
Diturunkan kesakitan ini buat aku. tidak pada yang lain.
Tapi mengapa mesti aku?
Yang masih hijau berbuah ranum. agak mentah juga.
Tapi itulah suratan maha hebat yang perlu kutelan.

Buat dia,
jangan persiakan waktu mu menyayangi ku, menunggu ku.
Kerana suatu hari nanti, aku tetap tiada.
Aku tetap hilang tanpa ada yang merampas aku darimu.
Namun kau harus tahu, betapa payahnya aku
membuang rasa ini.

2 Coretan dia:

elL said...

kamu sihat?
saya dapat rasakan sesuatu yg sama antara kita.
saya setuju dgn yang ini.
memang agak pahit utk ditelan.

-Awan Biru- said...

(senyummmm)
saya hanya melakukan yang terbaik...

Post a Comment

 

Cuba Capai Awan. Dapat? © 2008. Template Design By: SkinCorner